Schaken in Oss

Ben jij een liefhebber van het intrigerende bordspel schaken? En vind je ook dat we mentaal sterker worden door te schaken? Urban Chess Oss verbindt mensen door middel van deze denksport. Op 24 maart 2023 zijn twee schaaktafels geplaatst op Terwaenen. Op 21 februari 2024 zijn twee extra schaaktafels geplaatst.

Chess Courts Terwaenen

Wees welkom bij de Chess Courts Terwaenen. Speel een gezellig potje schaak op een van de vier schaaktafels of leer nog beter te worden. Deze zijn voor iedereen toegankelijk. Natuurlijk mag jezelf een set schaakstukken en/of klok meenemen. Ook kun je de schaakstukken gratis lenen. Dit kan op de onderstaande locatie:

– 2 sets bij Visspeciaalzaak van Bakel op Terwaenen 30.

Overzicht Schaakactiviteiten

Op zondag 24 maart om 15 uur zal Wethouder Dolf Warris samen met grootmeester Loek van Wely de opening verrichten en ceremonieel de eerste partij spelen.

De Osse SchaakVereniging is op koopzondagen, zaterdagmiddag vanaf 13:30 uur en wanneer er centrumactiviteiten plaatsvinden aanwezig bij de schaaktafels op Terwaenen. Voorbijgangers kunnen tegen OSV leden schaken.

Naast plaatsing van deze schaaktafels gaan wij de schaaksport volop promoten! In de vorm van toernooien, workshops voor bewoners van de binnenstad, scholieren en andere (beginnende schakers).